Права та обов'язки учнів
1. Учні мають право:
- на вибір форми навчання, факультативів, спецкурсів, позашкільних та позакласних занять;
- на користування навчально-виробничою, науковою, матеріально-технічною, культурно-спортивною базою закладу;
- на доступ до інформації з усіх галузей знань; брати участь у різних видах науково-практичної діяльності, конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах тощо;
- брати участь в роботі громадських організацій, створювати учнівську раду класів;
- брати участь в обговоренні і вносити власні пропозиції щодо організації навчально-виховного процесу, дозвілля учнів;
- переатестації з навчальних предметів відповідно нормативних документів МО і науки України;
- брати участь у добровільних самодіяльних об’єднаннях, творчих студіях, клубах, гуртках, групах за інтересами тощо;
- на захист від будь-яких форм експлуатації, психічного і фізичного насилля, що порушують права або принижують їх честь, гідність;
- на безпечні і нешкідливі умови навчання, виховання та праці;
- вибирати і бути обраним в раду навчально-виховного комплексу, в учнівський Парламент.
2. Учні зобов’язані:
- оволодівати знаннями і практичними навичками з основ наук, розширювати їх згідно обраного профілю;
- дотримуватися вимог Статуту, правил внутрішнього розпорядку;
- брати посильну участь в різних видах трудової діяльності, що не заборонено чинним законодавством, самообслуговуванні, чергуванні по класу, школі, їдальні;
- підвищувати свій культурний рівень шляхом самоосвіти, прилучатися до світу класичної і сучасної літератури, перегляду телепередач, відвідування кіно, музеїв;
- бережливо ставитися до державного, громадського і особистого майна;
- нести відповідальність за збереження майна школи-гімназії, навчальної та художньої літератури;
- дотримуватись законодавства, моральних, етичних норм;
- дотримуватись правил особистої гігієни.
Роботи із самообслуговування повинні проводитись за участю вчителів, класних керівників.
Правила для учнів
Ти живеш на щедрій українській землі.
Силу і снагу черпаєш з її цілющих джерел.
Вмій цінувати те, що створено
нашим талановитим народом протягом віків.
Зберегти і примножити надбане – твоє основне завдання.
1. Учень нашої загальноосвітньої школи повинен бути гідним громадянином незалежної Української держави, готувати себе до її розбудови та захисту,з честю носити звання учня першої школи, берегти і розвивати його хороші традиції.
2. Вчитися, жити і працювати на благо рідного народу,знати і поважати Герб, Прапор і Гімн України, виконувати пов’язані з ним ритуали, виробляти в собі патріотичні переконання і вміння відстоювати їх, любити свою мову не тому, що вона прекрасна, а тому, що вона рідна – твій основний обов’язок.
3. Будь сумлінним у навчанні: уважно слухай пояснення вчителя, старанно готуйся до уроків, дотримуйся єдиного мовного режиму, опрацьовуй додаткову літературу, наполегливо і творчо оволодівай основами наук і навичками самоосвіти, бери активну участь у предметних гуртках, олімпіадах, наукових товариствах, не зупиняйся на досягнутому.
4. Трудися сам і шануй працю інших: старанно працюй, бери участь у самообслуговуванні та учнівському самоврядуванні, бережи та примножуй шкільне майно, вчися веденню домашнього господарства, будь економним та бережливим, дотримуйся правил техніки безпеки.
5. Дотримуйся основних принципів загальнолюдської та християнської моралі: поважай державні символи України – Герб, Гімн, Прапор.
Правила спілкування для підлітків.
Поради психолога.
· Найважливішим є саме перший крок. Тому, якщо ти хочеш познайомитися чи помиритися, йди першим назустріч людині, не чекай і не думай, що це повинна зробити вона.
· Посміхайся! Твоя посмішка свідчить про добрі наміри.
· Частіше називай ім’я співрозмовника. Для кожного звук власного імені найсолодший і найважливіший звук людської мови.
· Проявляй щиру зацікавленість.
· Інтонацією, виразом обличчя, позою покажи зацікавленість.
· Намагайся знайти цікаву тему для розмови. Розмова «ні про що», про футбол, погоду, фільм теж може дати хороший результат. Важливо те, що контакт уже відбувся.
· Налаштовуйся на людину, уважно слухай її. Слухати набагато важче, аніж говорити самому. Уважно спостерігай за іншими, намагайся якомога глибше зрозуміти повідомлення, запам’ятовуй почуте, перед тим як дати відповідь.
· Слова не обов'язково найважливіші елементи повідомлень. Ми спілкуємося навіть тоді, коли мовчимо.
Умій володіти собою!